هم حجره (در دست ویرایش)

اینجا حجره آزاداندیشی است. پس بدون عینکــــ وارد شوید. ادخلواها بسلام آمنین

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

۳۱
خرداد
۱۳۹۲

نقد جریان اصولگرای حزبی (1)

اصول گرای حزبی ، خدا را از معادلاتش حذف کرده است!

وقتى رحمت الهى براى ما پیش خواهد آمد که مواظب و مراقب خودمان باشیم؛ مراقب حرف زدنمان، مراقب اقدام کردنمان، مراقب تبلیغاتمان. این فضاى بى بند و بارى در حرف زدن، در اظهارات علیه دولت، علیه کى‌ به خاطر اغراض، اینها چیزهائى نیست که خداى متعال از اینها به‌آسانى بگذرد. آن وقت کسانى خطا میکنند، خداى متعال «و اتّقوا فتنة لا تصیبنّ الّذین ظلموا منکم خاصّة» ؛ بله اینجورى است. بعضى از ظلمها، بعضى از کارها هست که نتیجه و اثر آن دامن همه، نه فقط دامن آن ظالم را میگیرد؛ بر اثر رفتار یک عده‌اى که در گفتار خودشان، در عمل خودشان، در قضاوت خودشان ظلم میکنند. باید مراقب این چیزها بود.(1) مقام معظم رهبری ۱۳۸۷/۰۸/۱۵

(علیرضا کاشی - هم حجره) آری بعضی از ظلم ها اینگونه اند.
در برخورد با دولت احمدی نژاد ، اصولگرایان را می توان به چند دسته تقسیم کرد. دسته ای که طلبکارانه و انحصارطلبانه ، به دنبال حذف احمدی نژاد بودند و عده ای که سکوت کردند و گاهاً آب را به آسیاب گروه اول ریختند و در ظلم گروه اول شریک شدند. چرا که امام صادق علیه السلام فرمود: العامِلُ بالظُلمِ والمُعینُ لَهُ والراضِی بهِ شُرَکاءُ ثَلاثَتُهُم .ستمگر و یارى دهنده‏اش و کسى که به ستم او راضى باشد ، هر سه در ستم شریکند . (2) و دسته ای دیگر که در حمایت از مظلوم ، له شدند.!!!
دسته اول فکر می کرد با حجمه شدید و هماهنگ خبری چندساله ، می تواند به زعم خودش احمدی نژاد را حذف و خود را بر اریکه قدرت بنشاند.
اشتباه اولشان این بود که احمدی نژاد و تفکرش را نشناخته بودند. اصولا نسبتی که احمدی نژاد بین خود و قدرت تعریف کرده بود ، خارج از ذهن حسابگر این قوم متفرق بود. احمدی نژاد در سفر استانی آخرش به اصفهان گفت که حکومت و قدرت جایی مفید است که بتواند حق مظلومی را از ظالمی بگیرد. اما آیا اصولگرایان به قدرت اینگونه می اندیشند؟
اشتباه دومشان این بود که خدا را از معادلاتشان حذف کردند. فکر کردند با روش هایی که از غرب آموخته اند ، می توانند علیه احمدی نژاد کودتا کنند و خود را تحمیل کنند اما غافل از اینکه خداوند ، در جای حق نشسته است.
روش های مورد استفاده اصولگرایان در کودتای نرم علیه احمدی نژاد ، در موارد زیادی منطبق با آموزه های انقلاب مخملی طراحی شده از جانب غرب است.
استفاده از تاکتیک هایی مثل دروغ بزرگ ، پروپاگاندای خبری ، شبیه سازی های دروغین (که ان شاءالله در فرصت مناسب به تبیین هرکدام خواهیم پرداخت) و ... از این نمونه اند.
ای کاش اصولگرای حزبی در سرمستی از احساس قدرت ، تقوای جمعی را فراموش نمی کرد و به توصیه های صریح رهبر معظم انقلاب ، جامه عمل می پوشاند.
تفسیر آیه شریفه ای که مقام معظم رهبری در بیاناتشان فرمودند ، به نقل از تقسیر المیزان ، می تواند بهترین مبیّن برای ظلمی که اصولگرایان حزبی در حق همه کردند ، باشد. لذا به همین مقدار اکتفا می شود.باشد که بدانند خداوند سخت کیفر است.
 

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم. وَاتَّقُواْ فِتْنَةً لاَّ تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُواْ مِنکُمْ خَآصَّةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ

و بترسید از فتنه ای که تنها ستمکارانتان را در بر نخواهد گرفت و بدانید که خدا به سختی عقوبت می کند (سوره انفال - آیه25)
[فتنه‏اى که دامنه آن همه را (ظالمین و غیر ظالمین) فرا مى‏گیرد و از آن زنهار داده شده است عبارتست از اختلاف داخلى بین امت‏]
" وَ اتَّقُوا فِتْنَةً لا تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْکُمْ خَاصَّةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقابِ" امام سجاد و امام باقر از ائمه اهل بیت (ع) و همچنین زید بن ثابت و ربیع بن انس و ابو العالیه بطورى که مجمع البیان نقل کرده آیه را" لتصیبن"- با لام و نون تاکید ثقیله- قرائت کرده‏اند، و بقیه قاریان آن را" لا تصیبن"- بالاى ناهیه و نون تاکید ثقیله- قرائت نموده‏اند «3».
و بهر تقدیر که باشد مى‏خواهد همه مؤمنین را از فتنه‏اى که مخصوص به ستمکاران از ایشان است و مربوط به کفار و مشرکین نیست زنهار دهد، و اگر در عین اینکه مختص به ستمکاران از مؤمنین است و مع ذلک خطاب را متوجه به همه مؤمنین کرده براى این است که آثار سوء آن فتنه گریبان‏گیر همه مى‏شود.
و دلیلى که دلالت کند بر اینکه" عقاب" در جمله" وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقابِ" مختص به عقاب دنیوى از قبیل اختلافات قومى و شیوع قتل و فساد و از میان رفتن امنیت و آسایش باشد در دست نیست، و بهمین جهت باید مقصود از فتنه هر چند مختص به بعضى از مؤمنین است فتنه‏اى باشد که تمامى افراد امت بایستى در صدد دفع آن برآیند، و با امر به معروف و نهى از منکر که خدا بر ایشان واجب کرده از شعله‏ور شدن آتش آن جلوگیرى بعمل آورند.
و بنا بر این، برگشت معناى آیه به تحذیر تمامى مسلمانان از سهل‏انگارى در امر اختلافات داخلى خواهد بود، چون این گونه اختلافات آنان را به تفرقه و اختلاف کلمه تهدید نموده و باعث مى‏شود که وحدت مسلمین به تشتت و چند دستگى مبدل شود، و معلوم است که در این صورت هر دسته که غالب شود زمام را به دست مى‏گیرد، و نیز معلوم است که این غلبه، غلبه فساد است نه غلبه کلمه حق و دین حنیف که خداوند تمامى مسلمانان را در آن شریک کرده.
پس گو اینکه فتنه مختص به یک دسته است یعنى مختص به ستمکاران، و لیکن اثر سوء آن دامن‏گیر همه شده، و در اثر اختلاف همه دچار ذلت و مسکنت و هر بلا و تلخکامى دیگرى مى‏شوند، و همه در پیشگاه خداى تعالى مسئول مى‏گردند و خدا شدید العقاب است.
گر چه خداى تعالى این فتنه را به اسم و رسم معرفى نکرده و آن را بطور مهمل ذکر فرموده و لیکن جمله بعدى که مى‏فرماید:" لا تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْکُمْ خَاصَّةً" و همچنین جمله" وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقابِ" همانطورى که گفتیم آن را تا اندازه‏اى توضیح داده و مى‏رساند که" فتنه" عبارت از این است که بعضى از امت با بعضى دیگر اختلاف مى‏کنند در امرى که تمامى امت حقیقت امر را مى‏فهمند که کدام است، و لیکن یک دسته از قبول آن سرپیچى نموده، و آگاهانه به ظلم و منکر اقدام مى‏کنند، آن دسته دیگر هم که حقیقت امر را قبول کرده‏اند آنان را نهى از منکر نمى‏کنند و در نتیجه آثار سوئش دامن‏گیر همه امت مى‏شود.
و بطور مسلم همه ظلم‏ها اینطور نیستند، و مقصود، ارتکاب تمامى انحاء ظلم هم نیست، چون همه ظلمها چنین اثر سویى ندارند. و از اینکه خداوند همه امت را از آن زنهار داده معلوم مى‏شود که منظور آن ظلمى است که اثر سوئش عمومى باشد، و چنین ظلمى ناچار باید از قبیل بر هم زدن حکومت حقه اسلامى و زمام آن را به ناحق به دست گرفتن و یا پایمال کردن احکام قطعى از کتاب و سنت که راجع به حکومت حقه است باشد.
و هر چه باشد در فتنه‏هاى واقع شده در صدر اسلام نمونه‏اش دیده مى‏شود، بطورى که آیه شریفه کاملا و بطور وضوح بر آن فتنه‏ها منطبق مى‏گردد، چون فتنه‏هاى مزبور وحدت دینى اسلام را منهدم نموده و با ایجاد تفرقه قدرت و شوکت اسلام را در هم شکست، و خون‏هایى به ناحق ریخت و باعث اسارت و غارت و هتک نوامیس و حرمت‏ها گردید و کتاب و سنت متروک شد، هم چنان که خود قرآن از زبان پیغمبرش حکایت نموده که گفت:" یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً" «4».
و از جمله مفاسد شوم این فتنه این است که امت اسلام حتى بعد از آنکه به اشتباهات و اعمال زشت خود تنبه پیدا کند نمى‏تواند از آن عذاب دردناکى که این فتنه به بار آورده خود را نجات دهد، آرى" کُلَّما أَرادُوا أَنْ یَخْرُجُوا مِنْها مِنْ غَمٍّ أُعِیدُوا فِیها وَ ذُوقُوا عَذابَ الْحَرِیقِ" «5».
یکى از مفسرین هم به این معنا که ما براى آیه کردیم تفطن یافته و گفته است که آیه شریفه امت اسلام را به فتنه‏اى تهدید کرده که وحدت کلمه‏شان را بر هم زده و دچار تفرقه و پراکندگیشان مى‏کند، و اگر از آن فتنه پرهیز نکنند دچار عذاب شدیدى مى‏شوند، ولى این مفسر زحمت زیادى به خود داده تا بلکه عذاب مزبور را به عذاب دنیوى توجیه نموده و اطلاق آیه را تقیید کند و لیکن" أَنَّى لَهُمُ التَّناوُشُ مِنْ مَکانٍ بَعِیدٍ- کجا مى‏تواند با این تمحلات و توجیهات دور، اطلاق آیه را مقید سازد".
[معناى آیه شریفه:" وَ اتَّقُوا فِتْنَةً لا تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْکُمْ خَاصَّةً" بنا بر قرائت مشهور و بنا بر قرائت" لتصیبن"]
 
 
(2) الکافی : 2 / 333 / 16 منتخب میزان الحکمة : 350
(3) مجمع البیان ج 3 ص 127 جزء 9 ط بیروت.
(4) پروردگارا همانا قومم این قرآن را متروک گذاشتند. سوره فرقان آیه 30
(5) هر گاه خواهند از دوزخ بدر آیند و از غم و اندوه آن نجات یابند باز فرشتگان عذاب، آنان را به دوزخ برگردانند و گویند باز باید عذاب آتش سوزان را بچشید. سوره حج آیه 22
»
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
۳۱
خرداد
۱۳۹۲

تازه اول عشق است + پوستر

تازه اول عشق است + پوستر

دکتر احمدی نژاد: حالا دو تا حرف بی‌ربط زدند که بزنند. اگر بنا بود مؤمنین و موحدین با این هجوم و تبلیغات آدم‌های مریض و کوچک از صحنه خارج شوند دیگر اثری از توحید، عدالت نمی‌ماند. بنابراین، خستگی و بی‌حوصلگی نداریم. این حرف‌ها مال آدم‌هایی غیر از شماست. پس همه تا آخر پای کار هستیم. تازه اول عشق است.

»
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
۳۱
خرداد
۱۳۹۲

سیاه نمایی ممنوع

سیاه نمایی ممنوع

ما مانده ایم و خودنمایان و سیاه نمایان !
یادش به خیر
رئیس جمهوری داشتیم که هرچه موفقیت به دست می آورد ، می گفت:
از عنایات خدا بود
از هدایت های امام زمان (عج) بود
از حمایت های رهبری عزیز بود
از نقش آفرینی و همدلی مردم بود.

»
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
۳۱
خرداد
۱۳۹۲

آقای قهرمان میدان بی رقیب

آقای قهرمان میدان بی رقیب

»
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
۳۱
خرداد
۱۳۹۲

تکنوکرات توحیدی

تکنوکرات توحیدی

»
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
۳۱
خرداد
۱۳۹۲

مرد بهاری 2

مرد بهاری 2

»
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
۳۱
خرداد
۱۳۹۲

مرد بهاری 1

مرد بهاری 1

»
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
۲۷
خرداد
۱۳۹۲

اوج حماسه

اوج حماسه

»
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
۲۷
خرداد
۱۳۹۲

عنوان دومین مطلب آزمایشی من

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از ,بلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

»
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
۲۷
خرداد
۱۳۹۲

عنوان اولین مطلب آزمایشی من

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

»
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰